AIDAluna în docul de construcţii
AIDAluna în docul de construcţii
Sistme de uşi automate GEZE pe nave
AIDAluna

Noul vas de croazieră AIDAluna părăseşte docul şantierului naval

GEZE este prezent la bord prin tehnologia uşilor şi design-ul din sticlă pentru confortul nelimitat şi siguranţa croazierei

La 13 ianuarie 2009, AIDAluna vedea lumina zilei în adevăratul sens al cuvântului, în timp ce poarta halei de construcţii a Meyer Werft din Papenburg se deschidea, iar nava de croazieră era prezentată pentru prima dată în întregime. În weekend-ul 21-22 februarie 2009, în prezenţa a mii de spectatori, nava club cu o lungime de 252 de metri şi o lăţime de 32,2 metri era transferată pentru probe în Ems către Marea Nordului, pentru ca la 22 martie să întreprindă prima călătorie către Palma de Mallorca unde avea să fie botezată.

Cu treisprezece punţi, 1025 cabine de pasageri, şapte restaurante, unsprezece baruri şi o terasă în aer liber de 6400 m², AIDAluna pregăteşte viitorilor săi pasageri numeroase surprize. Tehnologia inovatoare a uşilor de la GEZE îşi face simţită prezenţa în rândul pasagerilor prin confortul în circulaţie la deschiderea uşilor cabinelor, ale restaurantelor şi ale barurilor sau la plimbarea pe punţi. Criteriile de siguranţă necesare au fost integrate discret în conceputul de uşi al vasului.

Uşile glisante automate cu execuţie VTM, adică sisteme de acţionare de uşi concepute special pentru ingineria traficului de pe navele maritime, care sunt rezistente la coroziune şi la apa de mare şi pun la adăpost toate componentele electronice de construcţii din interiorul navei, sunt concepute pentru traficul intens al publicului. Ele uşurează frecventarea teraselor, a restaurantelor, a buticurilor şi a numeroase facilităţi de divertisment şi sport. Uşile glisante telescopice rotunde şi semirotunde automate întregesc arhitectura specifică a bordului. Pe punţile 3 şi 10, acestea oferă şi în condiţii de spaţiu redus cele mai mari deschideri posibile pentru uşile de tranzit în aşa fel încât cei care adoră soarele să poată ajunge confortabil la piscină.

Uşile rotative automate cu tehnică de control individuală, de ex. senzori cu radar, contribuie la uşurimea cu care echipa şi personalul restaurantului se ocupă de pasageri. „Uşile pentru servicii” se pot deschide fără efort, sunt controlate fără atingere şi după utilizare se închid fiabil la loc.

Uşile cabinelor sunt închise confortabil şi sigur de amortizoarele hidraulice TS 2000 cu execuţie specială cu pârghie şi şină de glisare. Design-ul unitar caracteristic al GEZE se continuă şi în cadrul conceptului de siguranţă, întrucât siguranţa are prioritate maximă la bordului unei nave club. De exemplu, toate uşile de protecţie la incendiu din clasa A, adică din materiale ignifuge, sunt dotate în căile de evacuare şi salvare cu amortizoare hidraulice, tipurile TS 4000 şi TS 5000, pentru lăţimi ale uşii de până la 140 de centimetri, precum şi cu TS 4000 în execuţie tandem pentru uşi foarte grele şi mari. Acestea închid sigur în caz de pericol, chiar şi în poziţie extrem de înclinată a vasului, şi corespund cerinţelor directivei Solas, adică „Convenţia internaţională pentru ocrotirea vieţii umane pe mare”. Pentru siguranţă şi funcţionalitate maxime, conceptul întregii tehnici a uşilor a fost elaborat în strânsă colaborare cu Mayer Werft, compania navală AISA Cruise şi cu societatea de clasificare competentă.

La dotarea AIDAluna, GEZE şi-a dovedit competenţa nu numai în calitate de furnizor complet de tehnologie a uşilor. În zona piscinei de pe puntea 10 s-au utilizat un sistem din sticlă GEZE. Un sistem manual pentru pereţi glisanţi rezistenţi la coroziune format din douăzeci de elemente din sticlă dispuse circular împrejmuiesc postul DJ-ului şi protejează întregul echipament electronic de divertisment şi scenă. Astfel, regatul DJ-ului poate fi închis manual, complet şi fără efort, sau deschis la dimensiunea dorită.

De mai mult de zece ani, GEZE îşi dovedeşte competenţa în domeniul ingineriei traficului pe navele maritime la Meyer Werft şi a dotat întreaga generaţie „Sphinx” de nave club compusă din şase nave de croazieră: la fel ca AIDAluna, GEZE a dotat cele două nave surori cu construcţie similară AIDAdiva şi AIDAbella şi va furniza cea mai modernă tehnologie de uşi şi de siguranţă şi pe AIDAblu, a cărui ieşire din şantier este programată pentru 2010, şi încă pe alte două nave de croazieră AIDA momentan fără nume, care urmează să părăsească şantierul în 2011 şi 2012.